1. Milyen autókkal lehet részt venni a versenyeken?
A túrákra alapvetően oldtimer autók nevezését várjuk, amelyeket 1995. január 1. előtt gyártottak. Fontos feltétel, hogy a jármű közúti forgalomban részt vehessen, érvényes műszaki vizsgával és kötelező biztosítással kell rendelkeznie. Utólagos, de korhű változtatások megengedettek. Nem korhű változásokkal nevező autók, replikák, autóbuszok, katonai (harci) járművek versenyeinken nem vehetnek részt. Az OT rendszám megléte nem feltétele az indulásnak. Külföldi rendszám, illetve magyar I (ideiglenes / próba) rendszám előírásoknak megfelelő használata megengedett.
Youngtimer korú vagy újabb autók indulását a Rendező saját szempontjai szerint, egyedi elbírálás alapján engedélyezheti (különleges, ritka modellek, sportautók, stb.). A nem veteránkorú járművel induló résztvevők a verseny értékelésében büntetőszorzókat kapnak az Alapszabályzat értelmében.

2. Kell-e valamilyen speciális tulajdonsággal rendelkeznie az induló autónak?
Az egyetlen ajánlott tulajdonság, hogy legyen üzembiztos, mert a versenyen előírt átlagsebességeket (amelyek mindig teljesíthetők a KRESZ szabályok maradéktalan betartásával) csak így lehet biztonságosan tartani. A versenyen való eredményes részvételhez előnyt jelent a pontosan működő kilométeróra vagy méterszámláló műszer, de enélkül is teljesíthető a verseny. Két jó stopper és pontos karóra szintén ajánlott a résztvevőknek. Az idő- és távolságmérés céljára csak mechanikus eszközök használhatók, digitális műszerek használata esetén a páros hibapontjait kétszeres szorzóval súlyozzuk (kivéve az Open kategóriában).

3. Az autómban csak mérföld óra van, jelent ez valamilyen hátrányt?
Nem, mert az itiner távolságadatai mérföldben is meg vannak adva.

4. Mi alapján sorolják be a résztvevőket a kategóriákba (Extra / Szuper / Open)?
Az Extra kategóriát az előző szezon pontversenyének első 10 helyezettje, illetve az Oldtimer Szuperkupa korábbi bajnokai alkotják. Szuper kategóriában versenyez a résztvevők többsége, akik nem tartoznak az Extrások közé, de már van tapasztalatuk az 1/100-as versenyeken. A pontossági versenyekkel most ismerkedő résztvevők az Open kategória külön értékelésében indulhatnak az első néhány versenyükön. Szuperkupa pontot az Openben indulók nem kapnak, de szakaszgyőzelmet szerezhetnek.

5. Ugyanazzal az autóval kell mennem végig egész évben?
Nem kötelező azonos autóval indulni a Szuperkupa futamain, a pontverseny a vezetők között zajlik.

6. Kapnak az autók rajtszámot?
A verseny rendezősége által biztosított rajtszámokat, feliratokat a résztvevő köteles járművén a verseny idejére elhelyezni. Ezek a matricák minden esetben olyan anyagból készülnek, amely az autó fényezését nem károsítja, és a verseny után maradéktalanul eltávolítható.

7. Hogyan lehet nevezni versenyekre?
Mindig az egyes rendezvények honlapján találhatók meg az erre vonatkozó részletes iránymutatások, általában kb. két hónappal a verseny dátuma előtt. Általánosságban egy on-line nevezési lap kitöltésével és a nevezési díj befizetésével lesz valaki regisztrált induló a rendezvényen. A szervezőiroda a jelentkezést minden esetben írásban (általában elektronikus úton) igazolja vissza, és így ad tájékoztatást a további teendőkről is. A versenyek színvonalának biztosítása, illetve létszámbeli korlátozások miatt a rendezőség fenntartja magának a jelentkezők kiválasztásának, a nevezés visszautasításának jogát (ez esetben a befizetett nevezési díj természetesen visszautalásra kerül).

8. Mit tartalmaz a nevezési díj?
Minden versenyen mást tartalmazhat a nevezési díj. Ami biztosan benne foglaltatik:
- a versenyen és a rendezvény alatti étkezéseken való részvétel
- rajtszámok
- itinerfüzet
Többnapos rendezvény esetén a szállást is tartalmazhatja. Amennyiben a szállás nem része a nevezési díjnak, a résztvevők egyénileg intézik a szállásfoglalást és annak költségeit. A rendezők általában felajánlanak szálláslehetőségeket, de ezek igénybevétele nem kötelező. Ha a nevezési díj a szállást is tartalmazza, a szolgáltatás nem bontható meg, a verseny és a kiszolgálás egy egységet képez.

9. Hogyan versenyeznek az oldtimerek?
A verseny során a résztvevőknek adott távolságokat kell teljesíteni előírt időre, egymás után általában percenként rajtolva. Soha nem a gyorsaság, hanem az előírt idők és átlagsebességek minél pontosabb betartása számít. A versenyek szabályzata tartalmazza a legfontosabb tudnivalókat az itinerfüzettel, a menetlevéllel, a normál és 1/100-as szakaszokkal, különleges feladatokkal, valamint a büntetőpontokkal kapcsolatban.

10. Mik azok az 1/100-as szakaszok?
Olyan, előírt pontos időre teljesítendő szakaszok, ahol rajtóra, fotocellák és mérőslagok segítségével mérik századmásodperc pontosan az autó haladását a rajt, a cél és az esetleges köztes pontok között. Hosszuk néhány métertől több kilométerig terjedhet. Az eddigi leghosszabb szakasz 11 km és 1000 másodperc volt.

11. Be kell-e tartani a KRESZ-t?
A verseny minden pillanatában be kell tartani a KRESZ előírásait autóra és vezetőjére nézve egyaránt. A verseny sohasem tartalmaz olyan előírt időt vagy átlagsebességet, amelynek betartásához át kellene lépni a megengedett sebességhatárokat. A KRESZ súlyos megszegése esetén a rendező kizárhatja a versenyzőpárost a további küzdelemből.

12. Hogyan kell tájékozódni?
A verseny útvonalleírását az itinerfüzet tartalmazza. Ebben a füzetben minden kereszteződés, idő- és áthaladás-ellenőrző pont, és 1/100-as szakasz jelölve van. A pontok távolsága meg van adva a rajttól és az előző itinerjeltől is, kilométerben és mérföldben egyaránt. Ezen kívül tartalmazhat még egyéb tájékozódást segítő műtárgyakat: hidakat, alagutakat, helység kezdetét, végét jelző táblákat is. A versenyzőnek nem kell tudnia, merre jár, mindig csak a következő kereszteződésre, elágazásra kell koncentrálnia. Itt megtekinthető egy mintaoldal az itinerből.

13. Lehet-e segédeszközöket használni?
Az egyenlő esélyek biztosítása érdekében az Oldtimer Szuperkupán induló versenyzők nem használhatnak elektronikus navigációs rendszert, azaz GPS-t; és a digitális stopperek és mérőeszközök használatát a szervezők korlátozzák. Azoknak a résztvevőknek, akik elektronikus mérőműszereket használnak, kétszeres szorzóval súlyozzák a hibapontjait (kivéve az Open kategóriában).

14. Milyen útvonalakon haladnak a túrák?
A túrák Magyarország, illetve néhány rendezvényen a szomszédos országok legszebb tájait igyekeznek felkeresni. Érdekes, eldugott helyekre is eljut a mezőny az adott tájegységben, de az útvonal részei lehetnek nagyobb városok is a közönség kiszolgálása miatt. Az útvonalak tervezésénél a fő cél, hogy a résztvevők olyan helyekre jussanak el, ahol korábban még nem jártak.

15. Verseny közben honnan tudom meg a teljesített szakaszok eredményeit?
A versenyeken SMS-ben kapnak a résztvevők tájékoztatást minden szakasz után, amelyben megkapják saját hibapontjaikat. (Hálózati lefedettség hiányában a szolgáltatás késhet.) A versenynap végén az eredmények a versenyközpont hirdetőtábláján kerülnek kifüggesztésre. Ezek a verseny után PDF formátumban is elérhetők honlapunkon.

16. Ki nyeri a versenyt?
A tervezett 200-300 kilométert szakaszokra bontva, percre meghatározott időre kell teljesíteni a versenyzőknek. Ezeken az etapokon belül vannak az 1/100-as szakaszok, amelyeket századmásodperc pontosan kell teljesíteni. Az előírt etapok és 1/100-as szakaszok, különleges feladatok teljesítését kiértékelve a verseny abszolút győztese az a csapat lesz, amely a rendezvény folyamán a legkevesebb a hibapontot gyűjti.

17. Milyen felkészülési lehetőségük van a versenyzőknek?
A szervezők általában biztosítják a nevezettek számára, hogy a versenyt megelőző napon, vagy az első versenynapon a hivatalos program kezdete előtt kipróbálják az 1/100-as szakaszok pontos teljesítését, mivel otthoni körülmények között fotocella hiányában ezt nem lehet gyakorolni. A gyakorlás lehetőségéről a Rendező a verseny előtt kiküldött versenyzői e-mailben ad tájékoztatást a regisztrált résztvevőknek.

18. Kihez fordulhatok esetleges további kérdéseimmel?
Az Oldtimer Szuperkupa szervezői szívesen állnak rendelkezésére az info@szuperkupa.hu vagy az auto@chronomoto.hu e-mail címeken.